Onlinetävlingar: det perfekta marknadsföringsverktyget för företag

Så du har ett företag, känner av coronapandemin och är rädd att dina kunder ska glömma bort dig? Ett mycket billigt och effektivt marknadsföringsverktyg för företag är onlinetävlingar. Du får då snabbt både nya och gamla kunders uppmärksamhet.

Marknadsföring i coronatider

Många företag lider av coronapandemin och för dig som företagare är det självklart en stor stress att inte vara säker på när det blir normalt igen. Eller vad det nya normala blir, post corona. Samtidigt måste du ju satsa, både för att behålla de gamla kunderna och för att få nya. Marknadsföring kostar och det är inte alla företag som vill lägga pengarna på det just nu. Då är onlinetävlingar ett billigt alternativ. Är ditt företags ekonomiska situation sådan att du inte ens orkar tänka på marknadsföring, utan bara på räkningarna? Då kan du gå in på capcito.com som hjälper dig med likvida medel till ditt företag.

Onlinetävlingar

Det är många som vill vinna saker. Helt gratis. Därför går de igång på onlinetävlingar. Det enklaste sättet för dig är att anordna en tävling på Facebook eller den plattform som dina kunder främst finns på. Målet med onlinetävlingen är att få uppmärksamhet och reklam. Du kan antingen lotta ut en vinst eller så har du en enkel tävling. Vinsten bör inte vara värd mer än 1200 kronor, då det kräver att vinnarna ska betala vinstskatt. Du kan också behöva rapportera in vinst till skatteverket om vinsten överstiger 1200 kronor. För att få maximal uppmärksamhet bör du be deltagarna att delta genom en bild. Säljer du djursaker, så ber du dem ta ett sommarkort på sin hund eller marsvin. Bilderna blir då en del av deras flöden och alla deras bekanta ser att de deltar i ditt företags tävling. Du kan alltså för priset av en fin hundmatskål för 150 kronor plus frakt nå över tiotusentals kunder.

Leave a Reply

mts_schema